Перейти к содержанию
  • Поддержите наш проект на Boosty и получите доступ ко всем премиум сборкам
    Получить доступ к премиум сборкам
    Смотрите видео прохождения наших сборок от их автора
    Смотреть видео
    Мы приносим в этот мир счастье и радость, ваша помощь нам жизненно необходима.
Quasar

Вопросы по игровому процессу и работе модов (игра, моды, геймплей и т.п.)

Рекомендуемые сообщения

2 минуты назад, Petr541 сказал:

 

Не проверял за недостатком времени. Сам я не использую этот мод. Пост исправлен.

Ничего страшного. Я просто сообщил. 

  • Лайк (+1) 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Подскажите   при  помощи    какого мода    можно   удалить   стрелки   на    странице    создания   и    редактирования     сима  ?

55554.png

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

нашел у себя 2 файла B.C_Breast и B.C_Butt , что по названию ясно, что отвечают за тело, но что именно делают и кто их автор я по названию файла я найти не смог

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Хотел бы решить проблему связанную с функцией "загорать". построил красивый участок под бассейн, и тут выясняется, что загорать "в помещении" нельзя. Есть какой-то способ решить это, или моя гениальная идея оказалась провальной?

02.06.2023_14-39-48.png

02.06.2023_14-39-39.png

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
В 30.05.2023 в 01:04, Bezimyanniy S сказал:

нашел у себя 2 файла B.C_Breast и B.C_Butt , что по названию ясно, что отвечают за тело, но что именно делают и кто их автор я по названию файла я найти не смог

 

Почитайте тут

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
1 час назад, Bezimyanniy S сказал:

Хотел бы решить проблему связанную с функцией "загорать". построил красивый участок под бассейн, и тут выясняется, что загорать "в помещении" нельзя. Есть какой-то способ решить это

Проще убрать навес, чем решать эту проблему. Любой загар возникает от солнца. И на этом строятся все моды с загаром.

Хотя возможно, кто-то подскажет иной выход.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Мелкие моды MizoreYukii  не проверялись еще? Я про снятие шляп и перчаток в помещении (MizoreYukii_RemoveHatsMoreIndoors и т.д.)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

@mr.maxmazur MizoreYukii не давала статуса своих модов еще для 1.97. Где-то потерялась.

  • Спасибо (+1) 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Пока не глючит мод о котором я спрашивал. Собственно он и раньше никогда не фолил при сменах версии. Наверняка не вызовет проблем и ныне. Спасибо.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

здравствуйте подскажите почему в игре не видно мод?

 

medion 2023-06-05 181308.png

Изменено пользователем mokretskadi

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Гость
1 час назад, mokretskadi сказал:

здравствуйте подскажите почему в игре не видно мод?

Какой путь к этим файлым? Должно быть что-то вроде C:\Users\...\Документы\Electronic Arts\The Sims 4\Mods\McCmdCenter

*.ts4script файлы не могут находится глубже, чем в одной подпапке папки Mods.

Возможно, у Вам они находятся глубже, и игра их не видит.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
В 02.06.2023 в 21:07, mr.maxmazur сказал:

Мелкие моды MizoreYukii  не проверялись еще? Я про снятие шляп и перчаток в помещении (MizoreYukii_RemoveHatsMoreIndoors и т.д.)

MizoreYukii  дала статус своих модов для 1.98.

  • Спасибо (+1) 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
1 час назад, Megacloud сказал:

Какой путь к этим файлым? Должно быть что-то вроде C:\Users\...\Документы\Electronic Arts\The Sims 4\Mods\McCmdCenter

*.ts4script файлы не могут находится глубже, чем в одной подпапке папки Mods.

Возможно, у Вам они находятся глубже, и игра их не видит.

спасибо,помогло

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

1. Какая версия XML Injector актуальна для 1.98.127.1030 ? 

2. Может ли устаревшая версия инжектора вызывать при входе на лот уведомления о удалении не принадлежавшего ЕА каких-то файлов (что-то в этом роде...)

Изменено пользователем mr.maxmazur

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
19 часов назад, mr.maxmazur сказал:

1. Какая версия XML Injector актуальна для 1.98.127.1030 ? 

v4, актуальна с июля 2022 по сей день.

19 часов назад, mr.maxmazur сказал:

2. Может ли устаревшая версия инжектора вызывать при входе на лот уведомления о удалении не принадлежавшего ЕА каких-то файлов (что-то в этом роде...)

Нет. это заводской баг, который ошибочно отмечен как исправленный.

Изменено пользователем Infspiration
  • Спасибо (+1) 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Благодарю!

7 часов назад, Infspiration сказал:

Нет. это заводской баг, который ошибочно отмечен как исправленный.

Скорее всего его и вправду исправляли. Он исчезал с какой-то (уже и не помню какой) там версии, но проявился вновь именно с выхода 1.98.127.1030 . Во всяком случае у меня. Спасибо за информацию еще раз.

  • Лайк (+1) 2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

В контексте NWP упоминается некий Wicked Mermaids, про который ноль информации в интернете. Объясните, пожалуйста, что это такое, или приведите авторское описание без перевода, если есть.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Здравствуйте! Подскажите, пожалуйста, если ли способ увеличить длину, то есть количество символов в названии участка? А то каким-то образом ванильные названия участков могут превышать лимит символов, а игрок - нет, поэтому копировать оригинальные названия и вставлять их в название лота полностью не получается 

  • Лайк (+1) 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

В настройках МССС кажется есть такая настройка. Покопайтесь.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
16 часов назад, Infspiration сказал:

В контексте NWP упоминается некий Wicked Mermaids, про который ноль информации в интернете. Объясните, пожалуйста, что это такое, или приведите авторское описание без перевода, если есть.

@Infspiration Wicked Mermaids - это контент мода связанный с русалками.

Описание русалок от Нисы:

Спойлер

image.png.e4833909ca2d3682880e6d2bf5ed264d.png

 

Mermaids are here, and I’m still stuck in disbelief.  If you would have come up to me at Sims 4 release and asked me to bet 1 million on a life state that wouldn’t carry over to this version of my game, I would have picked mermaids.  But here we are, with mermaids.  I officially can’t predict maxis anymore, who knows, maybe the next expansion will have playable unicorns!

In any case, somewhat quietly I’ve been working on my own mermaids in the background.  Thinking, surely there will be no mermaids released so I’ll just have to make my own!  And I got really far, a hydration motive system, a tail transformation system, and more were done with only the CC placeholders needing to be replaced before an official release.  Then, the Island Living Announcement came out!  There was a smile stuck on my face for days!  This first part of my Wicked Mermaids Expansion is me porting over my completed systems from my old mermaids (proto-mermaids) to the base game mermaids.

Cold Resistance!

So, I have a question for you, why haven’t mermaids taken over the sim world yet?  They can go on both the land and sea.  They are simply better adapted to the world than the normal sim.  Well I’ll tell you why:

image.png.b6396523f1217c647ae3e22a5e8a06ce.png

 

Introducing Mermaid Intoxication Syndrome.  In my mind mermaids live mostly in the deep waters of the ocean where it’s very, very cold.  This not mixing of habitats is part of the reason that they haven’t fully integrated with normal sim society.  So, in thinking of what gameplay repercussions cold resistance could have (because that’s also a pretty OP power as well), I began looking into how real deep-sea fish survive the frigid depths of the ocean.  I came across several articles talking about how fish would synthesize a natural ‘anti-freeze’ when cold while slowing their movements to help preserve body heat.  Then it hit me, why not have them synthesize alcohols with the antifreeze proteins in the blood!  And now we got the answer!  When it’s cold out (colder than cool) mermaids’ bodies will begin generating these special molecules.  This will give them cold resistance (which also means they won’t feel the need to automatically switch to winter outfits when outside) but in exchange this will also carry a chance of the mermaid getting ‘Mermaid Intoxication Syndrome’ which will inject alcohol straight into the mermaid, drain some motives, have electricity pulse through their body, and make them blush with warmth (if not in tail form, ea bug, will investigate later, but everything else applies minus the animation and blush in tail form).  

 

In short, the answer to the original question is because they are all getting naturally drunk off their own blood in their home habitat.  This also explains why our mermaids love island living so much, the warm temperatures keep their bodies from generating alcoholic blood and thus allows them to more easily grow as a culture and interact with the world.  

image.thumb.png.4296c609e9257a3804cf52bd52923dcc.png

 

This is perhaps my favorite feature of mermaids. It’s also how I got my first indirect mermaid kill.  I’d take my mermaid and a client swimming in the middle of a blizzard and watch as the client’s skin turns an icy blue before their frozen bodies sank to the depth.  Very brutal.  But it will also let your mermaids sleep year-round in your backyard pool if you so wish.  Mermaids not needing to leave the water is very important to me, and I’ll be working on more systems to make leaving the water to do things (such as eat and use the bathroom) not essential for mermaids.  However, if you choose to live as a mermaid in a cold environment then you’ll have to deal with the dangers of Mermaid intoxication syndrome! 

 

Weather Detection!

image.png.d48402db1616fe16a839b419c789a52d.png

 

Is it raining out?  Yes, well then shouldn’t that mean something for mermaids?  I mean what is rain but ocean water by proxy, no?  Now, with my Wicked Mermaids expansion, mermaids will react to the rain, gaining a special hydration buff that boosts hydration gain.  They will also no longer automatically use umbrellas.  I mean why should they?  That would be like a human refusing to breathe.  Soak in that wonderful sky water again and enjoy your time out in the rain! 

Temperature Detection!

If it’s hot out, then mermaids will get a custom buff depending on how hot things are with a corresponding increase in hydration loss.  If it’s too hot your mermaid may even begin to sizzle and let off the smell of burning fish for those around!  Like the weather detection above, go inside to get out of the heat or jump in a body of water.  Stick around too long and you may find your hydration depleted!  Also, to mitigate the problem with npc vampires killing themselves by standing out in the sun like a dummy, this system has been automatically disabled for NPC mermaids (non-currently played) to give them more of a fighting chance!

Fireplace detection!

Something I really liked about the mermaids in the sims 3 was having to watch out for running fireplaces.  They weren’t super deadly but would still cause increased hydration loss.  This is back for the sims 4 mermaids now.  If your mermaid stands too close to a fireplace then they will get a custom buff and start losing hydration at a higher rate!  Beware! 

 

Custom Blood Flavors!

image.png.9372b5cb26401ac4908f4976bb9b448f.png

 

I view mermaids as the natural prey of vampires.   After all vampires are a bit of wine snobs and my mermaids have special blood.   Now when a vampire drinks from a mermaid, depending on the weather outside, the mermaid’s blood may be synthesizing those wonderful chemicals that give them winter resistance.  And if they are then their blood will be ‘ripe’ for the biting, making vampires a bit drunk in the process and giving a custom satisfaction buff.  If they drink them when they aren’t ready, however, then they will get another, less pleasant buff.  It’s good to eat your food when it’s in season, after all!

 

A new Motive ‘Tail Time!’

image.thumb.png.7b17655ca1134a543d27e525e5754e17.png

 

Something immediately bothered me about playing with mermaids.  When I had them on land, I really didn’t feel like there were many mermaid things to worry about.  My land mermaid just felt too…. Human.  Why ever go back to the ocean?  Why not just get a 9-5 job and settle down and never transform again?

For mermaids, their natural form IS their tail.  Not using it for an extended amount of time should be just like a bird not flying.  It should cause behavioral problems.  So, I delayed the release for a few days to add this in for my initial release of Wicked Mermaids.  

There are several buffs along the way for this new motive, your mermaid will go from feeling playful and in tune with their body, ready to tackle the world:

image.png.08b4d72b98afe4a8a03e59dc184f99b7.png

 

All the way down to getting Major Mermaid Depressive Disorder:

image.png.f044ef350e6b6db3ccbb57e0bbf4af79.png

 

And then further to Mermaid Conversion disorder:

image.png.6fdf325e9ed76fd5855ffe7ed95297b7.png

 

With this final stage bringing a chance to be inflicted with the ‘Sea Witch’s Curse’ (I drew heavy inspiration from the original little mermaid story for this motive) which will cause mermaids quite a bit of pain, make them unable to walk correctly, and even change their voice!  

How does one escape such a hellish mindset?  Well of course by spreading your fins!  Mermaids will regain this motive while in their tail form.  It takes 4 days total to drain (just over 4 days actually) from max level, 2.5 hours to regen to max level in the ocean, 5 hours by being transformed in the pool, and a very long and impractical 12 hours in the tub (but you can still get a lot of relief by using the tub so this makes a land dwelling mermaid still very possible, just don’t expect to get the max buff often).

Last, but not least, a sex detection system!

When mermaids have sexual encounters with none mermaids, they will give them a ‘fish stank’ buff after some time.  This will, of course, make their partners smelly.  Go wash it off in a tub or shower to wash the stank off you!   

But this isn’t all!

This was mostly to bring over features from my proto-mermaids to fill in some gaps I saw with the initial mermaid release.  I was really impressed with the maxis mermaids but I felt like there were some pretty large gaps, especially when it came to seasons support.  This Won’t be all for my mermaid modification.  Next up for mermaids will be working on a way to allow them to hunt in the ocean for food, use the bathroom in the ocean, and overhaul mermaid singing.  Giving passive boosts to normal singing and slowly overhauling mermaid powers to make them more substantial!  I’ll also be looking into way to expand my tail time motive, maybe even seeing if I can integrate it into the UI like my pink motive (just didn’t have time to look into this further for this release).  Although I think there is a limit to how many motives one can have displayed.  I look forward to more mermaid integrations with vampires and begin integrating them with my caged bird systems when mermaids reach a point where they can survive in a pool without ever getting out (Who doesn’t want to keep a mermaid aquarium???)

 

Если вам не нужна эта часть контента, то можете установить опциональный файл "Disable_WickedMermaids", он отключит извращённых русалок.

  • Спасибо (+1) 2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
В 12.06.2023 в 11:54, mr.maxmazur сказал:

В настройках МССС кажется есть такая настройка. Покопайтесь.

Можете подсказать где? У меня тот же вопрос что и выше. Просмотрела все пункты - ничего похожего не нашла

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
2 часа назад, Natali Ice сказал:

Можете подсказать где? У меня тот же вопрос что и выше. Просмотрела все пункты - ничего похожего не нашла

Сорри... Вероятно я ошибся. Спутал с максимумом символов в имени/фамилии. А Вам ведь участок требуется изменить. Пардон, что ввел в заблуждение...😕

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
В 08.06.2023 в 22:14, mr.maxmazur сказал:

Благодарю!

Скорее всего его и вправду исправляли. Он исчезал с какой-то (уже и не помню какой) там версии, но проявился вновь именно с выхода 1.98.127.1030 . Во всяком случае у меня. Спасибо за информацию еще раз.

Эта ошибка и не исправлялась кажется, при чём предметы и правда "удаляются" - переносятся в багаж семьи. У меня лично, переносится туда шерсть от кошки, снеговики, семена и урожай.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

Добрый вечер. Такая проблема, делаю например нового сима мужчину, а на нем женские вещи. Пытаюсь оголить его в CAS, а он не оголяется, торс всегда в разных женских вещах. Я знаю что есть одежда где и для м и ж, но когда наверно ток одеваешь сам, а тут оно автоматически. Хочется оголить сима в cas, а оно не дает это сделать. Кто знает в чем проблема?

 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

@Kristino4ka:* , скорей всего, повлиял какой-то мод. Даже если и удалили все моды, то могло остаться в сохранениях игры.

  • Спасибо (+1) 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×
×
  • Создать...